Industria modei este o afacere în care brandingul reprezintă o modalitate comună pentru companii să se diferenţieze de concurenţă şi să obţină un avantaj competitiv.
marți, 20 august 2013
Branding în modă
Despre Branding în modă aici.
Mai multe pe Fashiongale.ro
Etichete:
Ana Raluca Chiosa,
Fashiongale
luni, 29 iulie 2013
RFTB 2013
În sfârşit lucrurile se mişcă! În această toamană (25-28 septembrie), moda are dedicat un salon profesionist - RFTB (Romania Fashion Trends & Brands), care va asigura "pentru prima dată în industria fashion din România un cadru specializat propice întâlnirilor între toţi profesioniştii modei – producători, importatori, buyeri, presă de specialitate, dar şi reprezentanţi ai învăţământului superior în domeniul modei. RFTB îşi propune să aducă în acelaşi eveniment nume din rândul designerilor tineri absolvenţi ai institutelor de învăţământ superior, alături de nume consacrate deja pe piaţă, dar şi investitori interesaţi să investească în viitorul modei româneşti."
În cadrul evenimentului, voi vorbi despre Produsul vestimentar, de la creaţie la consumator. Procesul
modei reprezintă un mecanism dinamic, prin care produsul vestimentar se
dezvăluie şi capătă semnificaţii din momentul creării sale până la
prezentarea publică şi adoptarea de către consumatori.
Pornind de la creaţie, comunicare şi până la mesajul receptat de purtătorul
creaţiei vestimentare, moda este creatoare şi purtătoare de imagine, atât
pentru brand cât şi pentru consumatori.
Mai multe despre RFTB, pe pagina evenimentului - www.rftb.ro
Etichete:
Ana Raluca Chiosa,
public speaking,
RFTB
luni, 3 iunie 2013
Despre modă la seminarul industriilor creative, Iaşi
Pe 6 iunie voi vorbi despre Pasiune, creativitate şi strategie antreprenorială – promovarea în modă, în cadrul seminarului regional "Promovarea Antreprenoriatului în Industrii Culturale și Creative". Acesta va avea loc la Hotel Unirea, în intervalul 8.30-16.00.
Vă aştept să discutăm despre strategiile de marketing utilizate în modă, cu accent pe tehnici de promovare, offline şi online.
Vă aştept să discutăm despre strategiile de marketing utilizate în modă, cu accent pe tehnici de promovare, offline şi online.
Etichete:
Ana Raluca Chiosa,
public speaking
miercuri, 15 mai 2013
Endorsare La Femme
Zilele trecute am dat peste un comunicat de presă, prin care se
anunţa că Alexandra Bădoi a devenit imaginea brandului vestimentar La
Femme în România.
Vă întrebaţi cine este Alexandra Bădoi? Răspunsul vine din comunicat; este "prezentatoarea ştirilor despre vreme din cadrul jurnalului Observator de la Antena 1 şi cântăreaţă de muzică trance".
Vă întrebaţi cine este Alexandra Bădoi? Răspunsul vine din comunicat; este "prezentatoarea ştirilor despre vreme din cadrul jurnalului Observator de la Antena 1 şi cântăreaţă de muzică trance".
Ce au în comun Alexandra Bădoi şi La Famme, care este motivul pentru
care aceasta a fost selectată ca endorser şi cât de relevantă este pentru La
Femme? Nu ştim dar tot comunicatul face lumină: "Alegerea Alexandrei a
fost una usoara si fireasca. Este tanara, frumoasa
si fermecatoare si vrem ca toate clientele noastre sa se simta la fel. Este
un model demn de urmat, o persoană talentata, care şi-a păstrat modestia. Eleganta
si cu bun gust, Alexandra este una dintre tinerele prezente in televiziune
despre care am considerat ca reprezinta «chicul parizian» pe care La Femme
il doreste prezent in Bucuresti, micul Paris, afirmă Magda Trandafirescu,
manager La Femme."
Cu siguranţă mai sunt persoane publice tinere şi frumoase, nu acest
motiv (subiectiv) a stat la baza alegerii acestui endorser. Poate unul din
motivele reale a fost cel financiar - costurile contractului de endorsare au
fost mai mici comparativ, sa spunem, cu Andreea Marin, daca ar fi
fost selectatăca imagine - poate de aceea "alegerea Alexandrei a
fost una uşoară şi firească".
Un alt motiv poate a fost încercarea firmei de a atrage segmentul tânăr ca piaţă-ţintă. Nu este un lucru rău dar, aşa cum am menţionat şi în alte articole, imaginea aleasă trebuie să rezulte în urma unor studii de identificare a endorserului potrivit cu imaginea brandului. Respectiv, segmentul tănăr luat în vizor de companie trebuia interogat despre persoanele influente din spaţiul public pe care le admiră, apoi corelate atributele produsului cu personalitatea influencerilor identificaţi.
Un alt motiv poate a fost încercarea firmei de a atrage segmentul tânăr ca piaţă-ţintă. Nu este un lucru rău dar, aşa cum am menţionat şi în alte articole, imaginea aleasă trebuie să rezulte în urma unor studii de identificare a endorserului potrivit cu imaginea brandului. Respectiv, segmentul tănăr luat în vizor de companie trebuia interogat despre persoanele influente din spaţiul public pe care le admiră, apoi corelate atributele produsului cu personalitatea influencerilor identificaţi.
Nicidecum selectarea endorserului NU se face după gustul, afinităţile
sau relaţiile managerului - toate de natură subiectivă - pentru că managerul nu este unicul consumator al brandului, ci clienţii, prezenţi sau
potenţiali.
Riscul selectării subiective poate atrage nerecuperarea investiţiei sau, mai rău, îndepărtarea clienţilor proprii deoarece aceştia nu se regăsesc în asocierea vedetă-brand. Consumul de modă ţine de preferinţele individului întrucât moda "vorbeşte" la nivel personal consumatorilor.
Riscul selectării subiective poate atrage nerecuperarea investiţiei sau, mai rău, îndepărtarea clienţilor proprii deoarece aceştia nu se regăsesc în asocierea vedetă-brand. Consumul de modă ţine de preferinţele individului întrucât moda "vorbeşte" la nivel personal consumatorilor.
Etichete:
endorsement
miercuri, 10 aprilie 2013
Fashion is a serious business
"When I first started writing BoF from my sofa back in 2007, one of my main motivations was to demonstrate that fashion is a serious business. Having immersed myself in the industry in the preceding months, the magic of the fashion industry was simply fascinating to me. Where else could one find such dedicated, creative and hard-working people with a shared passion for their work? What other industry creates products that incite such passion? And which industry accepts and celebrates a cast of characters as colourful, diverse and entertaining as ours?"
Imran Amed, BoF
vineri, 9 noiembrie 2012
Immediate
"It’s not enough for retailers to simply remain relevant. Being in style is to be expected. The real goal is to stay immediate, and I assure you there is a difference: a relevant brand is simply an authority in fashion while an immediate brand is ready, sleeves waiting, to slip onto the consumer just as their ready to make a purchase. But, to be both, you’ve got to know where your consumers are and what they want. "
luni, 8 octombrie 2012
The influence of time
The world has changed so much ... And as the world changes, people’s tastes change, the methodology of doing business changes, the methodology of buying and selling clothes changes dramatically.
"To be modern in fashion today, a designer needs a sculptural knowledge of the human body, an architect’s understanding of graphic proportions and an ability to absorb the digital revolution. Then comes the fourth dimension." (Suzy Menkes)
Abonați-vă la:
Postări (Atom)