joi, 27 martie 2014

Comunicarea în Modă - lansare de carte

În sfârșit lansăm cartea promisă - COMUNICAREA ÎN MODĂ, scrisă în colaborare cu Liana Martin.




Iată comunicatul de presă:




Vineri, 4 aprilie, la ora 13.00, Salonul RFTB va găzdui un eveniment editorial de interes pentru moda din România, lansarea unei cărţi ce se adresează tuturor celor care activează şi se intersectează cu acest domeniu – cartea Comunicarea ȋn modă de Liana Martin şi Ana Raluca Chiosa. Volumul va fi prezentat audienţei de către criticul de modă Ovidiu Buta.


Comunicarea în modă îşi propune să analizeze modul în care vestimentaţia a contribuit la exprimarea identităţii şi la comunicarea imaginii dorite, dar şi să identifice principalele strategii prin care brandurile de modă realizează comunicarea de brand şi menţin legătura cu consumatorii; un loc aparte îl ocupă jurnalismul de modă şi comunicarea specială pe care o realizează, ca parte integrantă a comunicării media de tip fashion (fashion media comunication).

Liana Martin: A absolvit Facultatea de Chimie în cadrul UBB Cluj, are un masterat în comunicare şi PR la SNSPA şi un doctorat la UAD (Universitatea de Artă şi Design din Cluj) cu tema Comunicarea în modă. Făcând parte din prima generaţie de jurnalişti de modă din România, Liana Martin şi-a început cariera sub mâna celui mai renumit jurnalist  din  domeniu, Ovidiu  Buta, în cadrul revistei de specialitate Dialog Textil. Colaborarea dintre cei doi continuă şi astăzi, semnând alături de el la cel mai cunoscut site de specialitate, fashionandbeauty.ro. De-a lungul anilor, a mai semnat articole în GQ, în Business Texin, la 121.ro. A realizat lansări de brand, rebrand, campanii de imagine, consultanţă şi PR pentru branduri, emisiuni TV, a făcut parte din echipele de organizare ale celor mai importante evenimente de modă din România.

Ana Raluca Chiosa: Este doctor în Marketing, lector asociat la Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iaşi (unde predă disciplinele Marketing, Marketing turistic, Marketing internaţional şi Managementul relaţiilor publice) şi membru editorial al revistelor Issues in Business Management, International Research Journal of Marketing, International Journal of Marketing and Logistics. A participat la conferinţe naţionale şi internaţionale şi a publicat peste 40 de articole academice şi de specialitate. În 2009 a creat fashiongale.ro, platformă online dedicată marketingului şi comunicării în modă, ca suport pentru tema de doctorat-fashion marketing.

Pentru comenzi de carte aici.

vineri, 4 octombrie 2013

feed-back Idealia Life Serum

Părerea mea despre Idealia Life Serum de la Vichi este următoarea: se aplică uşor, are o textură fină, constituie o bună bază de machiaj, oferă pielii o senzaţie de răcoare (acel efect de fresh) şi te simţi, în cea mai mare parte a zilei, ca şi cum ţi-ai fi aplicat recent cremă hidratantă.
Punctul minus l-a constituit faptul că, spre seară, textura fină (de dimineaţă) se transformă în "cocoloaşe". Nu ştiu de ce şi regret că a avut acest efect negativ, neaşteptat, asupra pielii mele.

marți, 1 octombrie 2013

Ce-am învăţat la RFTB? (ediţia I)

RFTB a oferit şansa celor care au participat (expozanţi, vizitatori) să înveţe ceva ... Ce am învăţat de la RFTB?
Am învăţat că:
- e important pentru business să se asigure mediul adecvat, profesionist, dezvoltării contactelor şi contractelor;
- orice participare la un astfel de eveniment necesită planificare, organizare, coordonare şi evaluare a activităţilor; mediul de afaceri trebuie susţinut prin management eficient, nu prin acţiuni sporadice;
- implicarea înseamnă că eşti pe jumătate câştigat; determinarea de a afla / a realiza contribuie la procesul de anticipare, atât de necesar în afaceri, cu atât mai mult în modă;
- pentru a avea cerere trebuie să ai o ofertă pe măsură; când se întâmplă acest lucru demonstrezi nu doar că ai efectuat analiza pieţei şi a propriei capacităţi, ci că te-ai pregătit şi ai acordat importanţa cuvenită partenerilor de afaceri, care îţi pot deveni clienţi pe termen lung;
- workshop-urile oferă acces la cunoştinţele de specialitate; informaţiile sunt menite să ajute mediul de business, pe baza cărora participanţii (producători, designeri) să-şi fundamenteze deciziile strategice şi de marketing;
- interesul acordat pentru un astfel de eveniment cresc şansele funcţionării sistemului modei la parametrii corecţi;
- pentru ca lucrurile să meargă pe drumul cel bun este indicat să ne vedem şi la ediţiile viitoare. RFTB e pentru moda românească!

vineri, 27 septembrie 2013

Comunicarea în Modă

La 1 an de când anunţam că alături de o profesionistă şi o persoană dragă mie pregătim o carte de specialitate, a venit momentul să vă dezvălui: împreună cu Liana Martin, pregătim să dăm la tipar ceea ce se va numi Comunicarea în Modă. Cartea va analiza comunicarea pe patru niveluri: comunicarea identităţii, comunicarea prin imagini, comunicarea de brand şi jurnalismul în modă.
Cartea este destinată celor interesaţi de acestă specializare a modei, fie doar la nivel de cunoştinţe fie pentru că deja lucrează în industrie. Sperăm să vă fie de folos şi să vedem o îmbunătăţire a rezultatelor pe piaţă!

luni, 16 septembrie 2013

Idealia Life Serum de la Vichi

Astăzi am primit pliculeţele de la Vichi, pentru a testa Idealia Life Serum. Si cum produsul se adresează femeilor cu un ritm de viaţă activ, îl voi testa în perioada ce urmează, odată cu participarea mea la RFTB.




marți, 20 august 2013

Branding în modă

Despre Branding în modă aici.
Industria modei este o afacere în care brandingul reprezintă o modalitate comună pentru companii să se diferenţieze de concurenţă şi să obţină un avantaj competitiv.
Mai multe pe Fashiongale.ro

luni, 29 iulie 2013

RFTB 2013

În sfârşit lucrurile se mişcă! În această toamană (25-28 septembrie), moda are dedicat un salon profesionist - RFTB (Romania Fashion Trends & Brands), care va asigura "pentru prima dată în industria fashion din România un cadru specializat propice întâlnirilor între toţi profesioniştii modei – producători, importatori, buyeri, presă de specialitate, dar şi reprezentanţi ai învăţământului superior în domeniul modei. RFTB îşi propune să aducă în acelaşi eveniment nume din rândul designerilor tineri absolvenţi ai institutelor de învăţământ superior, alături de nume consacrate deja pe piaţă, dar şi investitori interesaţi să investească în viitorul modei româneşti."
În cadrul evenimentului, voi vorbi despre Produsul vestimentar, de la creaţie la consumator. Procesul modei reprezintă un mecanism dinamic, prin care produsul vestimentar se dezvăluie şi capătă semnificaţii din momentul creării sale până la prezentarea publică şi adoptarea de către consumatori. Pornind de la creaţie, comunicare şi până la mesajul receptat de purtătorul creaţiei vestimentare, moda este creatoare şi purtătoare de imagine, atât pentru brand cât şi pentru consumatori.
Mai multe despre RFTB, pe pagina evenimentului - www.rftb.ro