luni, 11 august 2014

Miscari ...


    "The dressed body, immersed into shapes and colors, produces motion in itself and within the viewer like vibrations that transcend the body. After a while, the soul movement would seem as natural as the movement of the planets."

(from Fashion Consumer, soon)

joi, 17 iulie 2014

Moda virtuală şi în România

Sfârşitul lunii iulie aduce lansarea unui concept inedit pentru piaţa de retail din România - moda virtuală.
Iată comunicatul de presă:


Tulemod creaza o noua paradigma in lumea modei prin serviciul de ecommerce Atelier. Aplicatia sprijina marcile si distribuitorii in crearea de stocuri virtuale si ofera utilizatorilor o experienta online antrenanta. Prin scanarea fetei si selectarea specificatiilor privind forma corpului si culoarea parului, utilizatorul isi creaza un avatar realist care poate fi folosit pentru probarea hainelor. Utilizatorul incearca haine pentru a vedea cum i se muleaza pe corp sau cum se asorteaza. Atunci cand este multumit/a poate sa achizitioneze toate hainele selectate printr-un singur click, direct de pe site-urile dedicate, fara sa fie nevoit/a sa le viziteze unul cate unul. Aplicatia va fi folosita atat de clientii online cat si de designeri sau lanturile de distributie.
Distribuitorii online se confrunta in momentul de fata cu blocarea unor sume de ordinul miliardelor de dolari in stocuri. Desi furnizarea produselor catre distribuitori este bine reglata, informatiile referitoare la cererea reala sunt incomplete din cauza lipsei datelor privind nevoile si dorintele utilizatorilor. Aplicatia oferita de Tulemod va implica utilizatorii in procesul decizional, oferind distribuitorilor un model bazat pe cerere.
Designerii si producatorii creaza piese unicat sau colectii care sunt transmise si incarcate in baza de date a aplicatiei. Datele extrase cu privire la comportamentul clientilor ajuta la stimularea pietei privind cererea, reduce riscul investitiei si maximizeaza beneficiile, ofera informatii despre brand awareness si preferintele clientilor. Utilizatorul are posibilitatea de a-si distribui outfit-ul prin intermediul retelelor sociale (Facebook, Twitter sau Pinterest), oferind profesionistilor date si statistici in timp real si posibilitatea de previziune a tendintelor.


Tulemod’s new state of the art digital fashion service, Atelier, revolutionizes online shopping. The application helps retailers and brands shift from physical to digital inventory and offers the user a unique and engaging online shopping experience. By scanning her face and selecting a body type and hair color, the user is able to create a highly realistic 3d avatar which she can use to try on clothes. The user is able to pair different designers together to see how the outfit will move and flow on her body. Once the user is satisfied with the outfit, he or she is able to purchase the pieces from different retail sites all together without having to visit each individual site. The application will benefit online customers, designers, and retailers alike.
Retailers in the fashion industry currently face unsold inventory costs of billions of dollars per year. Although the supply to the retailer is well tuned, there is a gap on the demand side due to lack of data on consumer wants and needs. This application will allow the user to become involved in the decision process, creating a demand driven manufacturing model for retailers
The designers and brands create single pieces or full collections that are then rendered and uploaded onto the application. The data on customer’s behavior helps stimulate market reception for new designs, minimizes investment risk and maximizes ROI, and gives information on brand awareness and preference. The user has the option to share the outfit via Facebook, Twitter, or Pinterest, giving industry professionals data on real-time statistics, trend forecasting and predicted forensics.










luni, 14 iulie 2014

Jojo endorsează Tex

   La mai bine de 2 ani, Carrefour revine cu o nouă campanie de promovare bazată pe vedete. În locul Ginei Pistol (vezi Gina Pistol endorsează Tex) o putem admira pe Jojo, oarecum greu de recunoscut (citez trecători: ”parcă seamănă cu ea ...”) - mulțumiți Photoshopului pentru transformare!
   Jojo a fost endorser și pentru Rexona, în 2011, în cadrul campaniei "Simte diferenta cu protectia activa Rexona 48h”. 
 
   Ca și în cazul endorserului precedent, întrebarea este cât de relevantă este alegerea? Mă așteptam ca după 2 ani să văd o schimbare în strategia endorsării, o îmbunătățire ... să văd omul de marketing din spatele campaniei.
   Suntem în 2014 iar Carrefour ține pasul pe loc. Nepăsarea față de brand se vede în campanii slabe ...

vineri, 28 martie 2014

Ce este marketingul modei? (I)

Despre Ce este marketingul modei? (I) aici.

Impulsul de a ieşi în evidenţă este caracteristic firii umane. Moda are caracteristică proprietatea de a ieşi în evidenţă, iar marketingul face uz de acest atribut transformându-l în strategie.
Mai multe pe Fashiongale.ro

joi, 27 martie 2014

Comunicarea în Modă - lansare de carte

În sfârșit lansăm cartea promisă - COMUNICAREA ÎN MODĂ, scrisă în colaborare cu Liana Martin.




Iată comunicatul de presă:




Vineri, 4 aprilie, la ora 13.00, Salonul RFTB va găzdui un eveniment editorial de interes pentru moda din România, lansarea unei cărţi ce se adresează tuturor celor care activează şi se intersectează cu acest domeniu – cartea Comunicarea ȋn modă de Liana Martin şi Ana Raluca Chiosa. Volumul va fi prezentat audienţei de către criticul de modă Ovidiu Buta.


Comunicarea în modă îşi propune să analizeze modul în care vestimentaţia a contribuit la exprimarea identităţii şi la comunicarea imaginii dorite, dar şi să identifice principalele strategii prin care brandurile de modă realizează comunicarea de brand şi menţin legătura cu consumatorii; un loc aparte îl ocupă jurnalismul de modă şi comunicarea specială pe care o realizează, ca parte integrantă a comunicării media de tip fashion (fashion media comunication).

Liana Martin: A absolvit Facultatea de Chimie în cadrul UBB Cluj, are un masterat în comunicare şi PR la SNSPA şi un doctorat la UAD (Universitatea de Artă şi Design din Cluj) cu tema Comunicarea în modă. Făcând parte din prima generaţie de jurnalişti de modă din România, Liana Martin şi-a început cariera sub mâna celui mai renumit jurnalist  din  domeniu, Ovidiu  Buta, în cadrul revistei de specialitate Dialog Textil. Colaborarea dintre cei doi continuă şi astăzi, semnând alături de el la cel mai cunoscut site de specialitate, fashionandbeauty.ro. De-a lungul anilor, a mai semnat articole în GQ, în Business Texin, la 121.ro. A realizat lansări de brand, rebrand, campanii de imagine, consultanţă şi PR pentru branduri, emisiuni TV, a făcut parte din echipele de organizare ale celor mai importante evenimente de modă din România.

Ana Raluca Chiosa: Este doctor în Marketing, lector asociat la Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iaşi (unde predă disciplinele Marketing, Marketing turistic, Marketing internaţional şi Managementul relaţiilor publice) şi membru editorial al revistelor Issues in Business Management, International Research Journal of Marketing, International Journal of Marketing and Logistics. A participat la conferinţe naţionale şi internaţionale şi a publicat peste 40 de articole academice şi de specialitate. În 2009 a creat fashiongale.ro, platformă online dedicată marketingului şi comunicării în modă, ca suport pentru tema de doctorat-fashion marketing.

Pentru comenzi de carte aici.

vineri, 4 octombrie 2013

feed-back Idealia Life Serum

Părerea mea despre Idealia Life Serum de la Vichi este următoarea: se aplică uşor, are o textură fină, constituie o bună bază de machiaj, oferă pielii o senzaţie de răcoare (acel efect de fresh) şi te simţi, în cea mai mare parte a zilei, ca şi cum ţi-ai fi aplicat recent cremă hidratantă.
Punctul minus l-a constituit faptul că, spre seară, textura fină (de dimineaţă) se transformă în "cocoloaşe". Nu ştiu de ce şi regret că a avut acest efect negativ, neaşteptat, asupra pielii mele.

marți, 1 octombrie 2013

Ce-am învăţat la RFTB? (ediţia I)

RFTB a oferit şansa celor care au participat (expozanţi, vizitatori) să înveţe ceva ... Ce am învăţat de la RFTB?
Am învăţat că:
- e important pentru business să se asigure mediul adecvat, profesionist, dezvoltării contactelor şi contractelor;
- orice participare la un astfel de eveniment necesită planificare, organizare, coordonare şi evaluare a activităţilor; mediul de afaceri trebuie susţinut prin management eficient, nu prin acţiuni sporadice;
- implicarea înseamnă că eşti pe jumătate câştigat; determinarea de a afla / a realiza contribuie la procesul de anticipare, atât de necesar în afaceri, cu atât mai mult în modă;
- pentru a avea cerere trebuie să ai o ofertă pe măsură; când se întâmplă acest lucru demonstrezi nu doar că ai efectuat analiza pieţei şi a propriei capacităţi, ci că te-ai pregătit şi ai acordat importanţa cuvenită partenerilor de afaceri, care îţi pot deveni clienţi pe termen lung;
- workshop-urile oferă acces la cunoştinţele de specialitate; informaţiile sunt menite să ajute mediul de business, pe baza cărora participanţii (producători, designeri) să-şi fundamenteze deciziile strategice şi de marketing;
- interesul acordat pentru un astfel de eveniment cresc şansele funcţionării sistemului modei la parametrii corecţi;
- pentru ca lucrurile să meargă pe drumul cel bun este indicat să ne vedem şi la ediţiile viitoare. RFTB e pentru moda românească!