joi, 27 septembrie 2012
În pregătiri
Mă pregătesc de cursuri dar si de cartea planificată spre publicare. Subiectul? Ei bine ... unul despre care s-a scris extrem de puțin în România, dar de interes pentru cei ce activează în zona fashion. Am și un partener de nădejde, pe care nu-l divulg acum pentru a face surpriza mai mare :)
Etichete:
Ana Raluca Chiosa,
Comunicarea in Moda,
Liana Martin
sâmbătă, 1 septembrie 2012
Moda şi responsabilitatea socială
Despre Moda şi responsabilitatea socială aici.
În ultimii 10 ani, moda a fost implicată în diverse campanii de conştientizare şi responsabilitate socială: donaţiile pentru scopuri caritabile, strângerea de fonduri, conştientizarea anumitor boli sau afecţiuni, promovarea reciclării şi a produselor ecologice etc. Scopul acestor campanii este de a determina un impact pozitiv asupra societăţii, iar brandurile şi organizaţiile implicate câştigă un plus de notorietate.Mai multe pe Fashiongale.ro
Etichete:
Fashiongale
marți, 28 august 2012
Citat despre endorsare
–“Testimonials by celebrities are below average in their ability to change brand preference. Viewers guess that the celebrity has been bought, and they are right. Viewers have a way of remembering the celebrity but forgetting the product.”
Ogilvy on Advertising, 1983
Etichete:
endorsement
sâmbătă, 21 iulie 2012
vineri, 29 iunie 2012
Moda românească, nevalorificată
Agresiv, la prima vedere, titlul postării este sugestiv pentru realitatea de pe piaţa modei din România: nimănui nu-i pasă de modă. Vorbesc despre lipsa unui efort comun, integrat, a principalilor "actori" de pe această piaţă de a susţine moda românească. Lipseşte iniţiativa de a demara campanii de conştientizare şi susţinere a interesului cumpărătorului român faţă de produsele autohtone, de încurajare a achiziţiei de produse vestimentare româneşti, lipsesc proiecte de sporire a vânzărilor mărcilor propri.
Se pot face multe, pentru că idei sunt, lipseşte însă implicarea şi motivaţia financiară de a face ceva concret pentru moda românească.
Se pot face multe, pentru că idei sunt, lipseşte însă implicarea şi motivaţia financiară de a face ceva concret pentru moda românească.
Păcat! ... deşi este specific românesc, de a nu ne valorifica potenţialul ...
Etichete:
moda romaneasca,
produse romanesti
vineri, 25 mai 2012
Gina Pistol endorsează Tex
În luna mai, Gina Pistol a semnat un contract cu
firma Carrefour (se pare în valoare de 4.000 de euro), pentru a deveni imaginea
mărcii de haine Tex (vezi foto). Campania de promovare a început pe outdoor şi se derulează
în oraşele în care există magazine Carrefour.
Prima dată când am vazut catalogul (17 mai-13 iunie 2012), m-am intrebat daca este, într-adevăr, Gina Pistol ... nu stiu daca Photoshop-ul este de vină pentru confuzie; apoi, m-am întrebat care este legătura între Gina Pistol şi Tex ... contractele de endorsare au la bază asocieri între atributele vedetei şi marcă (vezi Endorsarea produselor prin intermediul celebrităților) ori mintea mea nu percepea această asociere.
Sunt două aspecte:
1. În ce măsură clienţii Tex "rezonează" cu imaginea Ginei Pistol? Poate fi ea un influencer în rândul target-ului vizat de marcă?
2. În ce măsură poziţionarea mărcii (mass market/low price) influenţează transferul de imagine asupra Ginei Pistol?
Din moment ce nu au fost demarate studii de asociere dintre vedete autohtone - marca Tex, este Gina Pistol o decizie eficientă pentru contractul de endorsare? Ce volum de vânzări va atrage investiţia?
Etichete:
endorsement
luni, 23 aprilie 2012
Social media în modă (II)
Prezenţa brandurilor de modă în social media
Deşi noutatea este caracteristica de bază a acestui domeniu, brandurile de modă au acceptat cu greu această nouă modalitate de comunicare. Mult timp au preferat să rămână la comunicarea tradiţională (old-fashion!), considerând că prezenţa în online nu este constructivă pentru afacerea lor. A fost nevoie ca marile brandurile să dea tonul pentru ca celelalte să urmeze tendinţa. În 2 ani (vezi articolul Moda 2.0), 80% dintre branduri activau deja în social media. Premiile Fashion 2.0 Awards in New York răsplătesc prezenţa în mediul digital.
Câştigătorii premiilor Moda 2.0 pentru 2012 au fost oferite de blogerii Style Coalition şi au revenit următorilor:
Best Twitter: @DKNY
Best Facebook: Bergdorf Goodman
Best Blog by a Fashion Brand: DKNY PR Girl
Best Website: Marc Jacobs
Best Mobile App: Tiffany & Co. Engagement Ring Finder
Best Online Video: Prada Spring/Summer 2011 Video Campaign
Next Big Thing in Tech: Instagram
Top Innovator: Kate Spade
Fashion 2.0 Visionary Award: Alexis Maybank & Alexandra Wilkis Wilson, Co-Founders, Gilt Groupe
Best Facebook: Bergdorf Goodman
Best Blog by a Fashion Brand: DKNY PR Girl
Best Website: Marc Jacobs
Best Mobile App: Tiffany & Co. Engagement Ring Finder
Best Online Video: Prada Spring/Summer 2011 Video Campaign
Next Big Thing in Tech: Instagram
Top Innovator: Kate Spade
Fashion 2.0 Visionary Award: Alexis Maybank & Alexandra Wilkis Wilson, Co-Founders, Gilt Groupe
Abonați-vă la:
Postări (Atom)