luni, 25 august 2014

Trăiri ...



     “Fashion is above all a visual experience. Then a tactile experience - once the fabric has been touched, sensorial information run fast to the brain and from there thousands of particles of pleasure are flooding your body to form the emotion that will make you buy (...) For these experiences, brands start playing the "game" of marketing – the strategy - every seemingly random piece being placed with a purpose so precisely, that exclamations like "I'll buy it!", "I want it!" are part of the plan.”

(from Fashion Consumer, soon)

marți, 19 august 2014

RFTB 2014 - ediţia de toamnă, atât de ... WOW!



    WOW! Atât am putut spune când am auzit de speakerii care vin la RFTB, în septembrie – Ana Morodan, Noemi Meilman, Mihai Cosmaţchi – şi mai ales de subiectele pe care le vor aborda în cadrul workshop-urilor: construirea unui brand personal, PR-ul de modă şi strategiile din industria luxului.
    Pentru că tot suntem în zona de marketing, remarc mişcarea făcută de RFTB, de a „completa” modul de impunere pe piaţă – ca salon profesionist – cu segmentul educaţional-practic, aşa cum este normal să se întâmple într-o industrie, în special într-una de „viteză”, cum este cea a modei.
    Sunt subiecte de maximă importanţă pentru industria modei, cele mai multe informaţii nu le găsiţi în cărţile româneşti, deci cei care doriţi să reuşiţi în acest domeniu trebuie să fiţi acolo – nu doar că veţi asimila cunoştinţe la care, de obicei, nu aveţi acces, RFTB vi le pune la dispoziţie GRATUIT! Intrarea este liberă, locaţia este în centrul capitalei, rămâne doar să decideţi: cât de mult vă doriţi să ştiţi cum funcţionează sistemul modei? Cât de mult vă doriţi să faceţi parte din el?

    Haideţi să facem şi prezentările:

 
     Cu o istorie de 4 ani ȋn mediul online, Ana Morodan este una din cele mai urmărite personaje din virtualul românesc blogul său, www.anamorodan.com, fiind accesat de zeci de mii de "prieteni/e, admiratori şi admiratoare de viaţă cu detalii frumoase, cu pasiune pentru modă şi nostalgii estetice fără vârstă", aşa cum ȋşi numeşte "contesa milenistă" cohortele ei F (fani, friends, followers). Ȋn 2014, Ana Morodan a fost votată "Digital Diva of the Year" la cea mai importantă competiţie a bloggerilor şi personajelor online fashion din Romania. Marca ei e ȋn continuă expansiune şi ȋn afară de colaborări cu peste 60 de branduri de fashion, design, travel, beauty, lifestyle prezenţe pe piaţa românească (ca ambasador şi endorser), Ana a lansat colecţii personale de pantofi, porţelan şi bijuterii, este speaker motivaţional, "antrenor de stil personal", consultant de imagine, gazda unui club de carte şi profesor de tendinţe la cursul "5 minute". Ana va vorbi la RFTB despre construirea unui brand personal credibil, despre Do`s and Don’t`s în promovarea online şi endorsement în moda românească.


    PR-ul de modă a primit noi valenţe ȋn România datorită lui Noemi Meilman. Personalitate complexă, “Noemi connecting people”, cum i se mai spune, are unul dintre cele mai citite şi apreciate bloguri – “Plăcerile lui Noe”, are nenumărate proiecte ȋn care a cuprins din cele mai diverse nume de branduri şi personalităţi, de la Campari, P&G şi Toyota la ID Sarrieri şi Le Petit Indigent. Noemi a studiat dreptul, are un master ȋn comunicare şi a fost profesoară de ebraică la Facultatea de Limbi Străine din Bucureşti. Acum este cufundată ȋn tot ceea ce ȋnseamnă modă, iar la RFTB va vorbi despre PR, un ABC neconvenţional si despre fashion locovorism - consumul de modă românească.


    Mihai Cosmaţchi a fost editor de modă, este lector la Fudaţia Calea Victoriei, a lucrat ca ataşat de presă al Institutului Francez din Bucureşti. A studiat Literele, are un master ȋn muzeologie şi antropologie la Paris şi unul ȋn management şi politici culturale la Lyon. A realizat o serie impresionantă de evenimente culturale francofone, a lucrat pentru The Kreisberg Group New York şi are ȋn portofoliu clienţi precum arhitectul Santiago Calatrava, National Endowment for the Arts şi Rolex Awards. Atelierul său ȋn cadrul RFTB, “Diferenţa dintre modă şi lux”, Îşi propune să definească industria luxului şi să prezinte strategiile celor mai importante grupuri financiare din domeniul modei.

    Ediţia de toamnă a salonului profesionist al industriei modei – RFTB – Romania Fashion Trends & Brands – se va desfăşura în perioada 14 – 16 octombrie, în Complex Crystal Palace Ballrooms, Calea Rahovei nr. 198A.

Colecţiile pregătite a fi expuse în cadrul RFTB vor fi pentru sezonul:

primăvară/vară 2015 (confecţii)
toamnă/iarnă 2015-2016 (ţesături)
Salonul de tendinte - pentru sezonul toamnă/iarnă 2015-2016


Pentru informaţii suplimentare :
Ovidiu Buta – ovidiu.buta@fashionandbeauty.ro
Liana Martin – liana.martin@fashionandbeauty.ro
Lucian Diaconu - lucian.diaconu@businesstexin.ro
press@rftb.ro

luni, 18 august 2014

Complot ...


    "You need a "plot" to astonish the customer. The design, the label, the presentation, the background, the lights, the window - all aim to charm the consumer, to make him give way to his senses for the intense feeling that fashion creates: to lust for product, to like it, to be excited about it, to buy it, wear it and shine!"
  
(from Fashion Consumer, soon)

luni, 11 august 2014

Miscari ...


    "The dressed body, immersed into shapes and colors, produces motion in itself and within the viewer like vibrations that transcend the body. After a while, the soul movement would seem as natural as the movement of the planets."

(from Fashion Consumer, soon)

joi, 17 iulie 2014

Moda virtuală şi în România

Sfârşitul lunii iulie aduce lansarea unui concept inedit pentru piaţa de retail din România - moda virtuală.
Iată comunicatul de presă:


Tulemod creaza o noua paradigma in lumea modei prin serviciul de ecommerce Atelier. Aplicatia sprijina marcile si distribuitorii in crearea de stocuri virtuale si ofera utilizatorilor o experienta online antrenanta. Prin scanarea fetei si selectarea specificatiilor privind forma corpului si culoarea parului, utilizatorul isi creaza un avatar realist care poate fi folosit pentru probarea hainelor. Utilizatorul incearca haine pentru a vedea cum i se muleaza pe corp sau cum se asorteaza. Atunci cand este multumit/a poate sa achizitioneze toate hainele selectate printr-un singur click, direct de pe site-urile dedicate, fara sa fie nevoit/a sa le viziteze unul cate unul. Aplicatia va fi folosita atat de clientii online cat si de designeri sau lanturile de distributie.
Distribuitorii online se confrunta in momentul de fata cu blocarea unor sume de ordinul miliardelor de dolari in stocuri. Desi furnizarea produselor catre distribuitori este bine reglata, informatiile referitoare la cererea reala sunt incomplete din cauza lipsei datelor privind nevoile si dorintele utilizatorilor. Aplicatia oferita de Tulemod va implica utilizatorii in procesul decizional, oferind distribuitorilor un model bazat pe cerere.
Designerii si producatorii creaza piese unicat sau colectii care sunt transmise si incarcate in baza de date a aplicatiei. Datele extrase cu privire la comportamentul clientilor ajuta la stimularea pietei privind cererea, reduce riscul investitiei si maximizeaza beneficiile, ofera informatii despre brand awareness si preferintele clientilor. Utilizatorul are posibilitatea de a-si distribui outfit-ul prin intermediul retelelor sociale (Facebook, Twitter sau Pinterest), oferind profesionistilor date si statistici in timp real si posibilitatea de previziune a tendintelor.


Tulemod’s new state of the art digital fashion service, Atelier, revolutionizes online shopping. The application helps retailers and brands shift from physical to digital inventory and offers the user a unique and engaging online shopping experience. By scanning her face and selecting a body type and hair color, the user is able to create a highly realistic 3d avatar which she can use to try on clothes. The user is able to pair different designers together to see how the outfit will move and flow on her body. Once the user is satisfied with the outfit, he or she is able to purchase the pieces from different retail sites all together without having to visit each individual site. The application will benefit online customers, designers, and retailers alike.
Retailers in the fashion industry currently face unsold inventory costs of billions of dollars per year. Although the supply to the retailer is well tuned, there is a gap on the demand side due to lack of data on consumer wants and needs. This application will allow the user to become involved in the decision process, creating a demand driven manufacturing model for retailers
The designers and brands create single pieces or full collections that are then rendered and uploaded onto the application. The data on customer’s behavior helps stimulate market reception for new designs, minimizes investment risk and maximizes ROI, and gives information on brand awareness and preference. The user has the option to share the outfit via Facebook, Twitter, or Pinterest, giving industry professionals data on real-time statistics, trend forecasting and predicted forensics.










luni, 14 iulie 2014

Jojo endorsează Tex

   La mai bine de 2 ani, Carrefour revine cu o nouă campanie de promovare bazată pe vedete. În locul Ginei Pistol (vezi Gina Pistol endorsează Tex) o putem admira pe Jojo, oarecum greu de recunoscut (citez trecători: ”parcă seamănă cu ea ...”) - mulțumiți Photoshopului pentru transformare!
   Jojo a fost endorser și pentru Rexona, în 2011, în cadrul campaniei "Simte diferenta cu protectia activa Rexona 48h”. 
 
   Ca și în cazul endorserului precedent, întrebarea este cât de relevantă este alegerea? Mă așteptam ca după 2 ani să văd o schimbare în strategia endorsării, o îmbunătățire ... să văd omul de marketing din spatele campaniei.
   Suntem în 2014 iar Carrefour ține pasul pe loc. Nepăsarea față de brand se vede în campanii slabe ...

vineri, 28 martie 2014

Ce este marketingul modei? (I)

Despre Ce este marketingul modei? (I) aici.

Impulsul de a ieşi în evidenţă este caracteristic firii umane. Moda are caracteristică proprietatea de a ieşi în evidenţă, iar marketingul face uz de acest atribut transformându-l în strategie.
Mai multe pe Fashiongale.ro